poniedziałek, 23 grudnia 2013

Suzanne Collins - Kosołgos

Kosogłos - Suzanne Collins

Recenzja pierwszej części: Suzanne Collins - Igrzyska Śmierci
Recenzja drugiej części: Suzanne Collins - W Pierścieniu Ognia
Recenzja filmu: Film: Kosogłos cz. I

Przeczytałam już pierwszą i drugą część trylogii. Nie ma więc żadnych wątpliwości, że przeczytałam również trzecią. Byłam tak bardzo pochłonięta fabułą, że sięgnęłam po ebooka, bo wprost nie mogłam doczekać się, kiedy koleżanka pożyczy mi książkę. 

Jest to najbardziej okrutna część serii. Nie tylko dla bohaterów książki, ale także dla nas - czytelników. 
Katniss mieszka teraz w podziemnym trzynastym dystrykcie, razem ze swoją mamą, siostrą Prim, przyjacielem Galem i Finnickiem. Za wszelką cenę, dziewczyna chce uratować Peetę, który jest więziony przez Kapitol. Wchodzi więc w układ z Coin - panią prezydent Trzynastki. Ona zostaje Kosogłosem dla ludu, oni lecą na misję do stolicy, by wydostać stamtąd Mellarka, co wcale nie jest proste.
Po wielu trudnych przeżyciach, Katniss decyduje się na udział w walce. Okazuje się że to, co przeżyła na arenach, wcale nie jest najgorszym, co mogło ją spotkać. Umierają kolejni bohaterzy, wszystko się zmienia. 

Pani Collins sprawiła, że minęły długie tygodnie, zanim przestałam ciągle myśleć o książce. Niemal codziennie, zanim zasnęłam, zastanawiałam się, jak inaczej mogłaby skończyć się ta książka, co musiałaby zrobić Katniss, żeby wszystko skończyło się dobrze? Bo przecież trylogia nie do końca kończy się happy endem. Niby ci, którym kibicowałam przeżyli i mają się względnie dobrze, ale to nie są te same osoby, co na początku. Igrzyska, tortury, wojna... to wszystko zrobiło nieodwracalnie zmiany w ich psychice. 
Muszę przyznać, że łzy nie raz zalały mi oczy. Niesamowite wrażenia, jeszcze nigdy nie przeżywałam tak bardzo żadnej książki.

Ekranizacja tej lektury będzie podzielona na dwie części: pierwsza pojawi się pod koniec listopada 2014 roku, a druga - 2015. 

Ocena: 10/10
Książka równie dobra, co pozostałe dwie z tej serii. Przeczytajcie, a z pewnością nigdy nie zapomnicie o tej niezwykłej trylogii.

I niech los zawsze wam sprzyja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...