czwartek, 19 grudnia 2013

Cecelia Ahern - P.S. Kocham Cię

P.S. Kocham Cię - Cecelia Ahern

Czasem lubię poczytać lekkie książki z wątkiem miłosnym, który przeplata się gdzieś tam w tle. Rzadko kiedy sięgam po typową historię miłosną. Pisałam więc w wyszukiwarkę "książki z wątkiem miłosnym", kliknęłam w pierwszy link i zobaczyłam tę pozycję. Postanowiłam spróbować i przeczytać. Miał być to typowy wyciskacz łez. 

Holly to główna bohaterka książki. Ma męża, którego kocha ponad wszystko. Jednak Gerry umiera, przegrywa z ciężką chorobą. Jej życie nagle traci sens. Nie wychodzi z domu, nie spotyka się z przyjaciółkami, nie je, całymi dniami leży w łóżku i wspomina męża. Wkrótce dowiaduje się, że Gerry zostawił jej dziesięć krótkich listów, które ma otwierać każdego miesiąca. Na końcu każdego z nich widnieje dopisek "P.S. Kocham Cię". Holly dostaje wskazówki, jak ma radzić sobie w życiu po stracie ukochanego i jak wrócić do normalności.

Książka jest napisana prostym i zrozumiałym językiem. Bardzo kibicowałam głównej bohaterce i wczułam się w jej losy. Momentami byłam nią tak pochłonięta, że nawet nie wiedziałam, kiedy mija kolejna godzina. Polubiłam Holly za to, jaka była - oddana, wierna i kochająca. Nie udawała kogoś innego, była sobą. Za wszelką cenę chciała wypełnić wszystkie wole Gerry'ego.

W 2008 roku, na podstawie opisywanej książki, został nakręcony film o tym samym tytule. Jeszcze go nie oglądałam, ale pozycja tak przypadła mi do gustu, że przy najbliżej możliwej okazji z pewnością zasiądę przez telewizorem i zobaczę, jak wygląda filmowe życie Holly. 


Ocena: 7/10
Lekka książka na jesienne wieczory. Polecam marzycielkom i romantyczkom. 
Dla ciekawskich: nie, nie płakałam czytając ją, mimo wielu zapewnień, że tak właśnie będzie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...